November 19, 2005

Recap: importance of web-design


"Graphic design plays a minor role on the Web" says Gerry McGovern. Sigh... I'm getting so used about frequent rants telling us designers, that we are a useless bunch, responsible for every evil on the web.

Please go and read the article yourself, while I am simmering down...

In my opinion those guys are so oblivious about good web-design, because good web-design is unobtrusive and functional. It's amazing how restricted top-consulting (and top-selling) people like McGovern and Nielsen are.

If McGovern is allowed to make ludicrous comparisons, then maybe I'm too: I guess the majority of all buildings worldwide are part of impoverished shantytowns and favelas. Does this mean, that urban management and architecture are meaningless in a whole?


Nachschlag: von der Wichtigkeit des Webdesigns
"Graphic design plays a minor role on the Web" sagt Gerry McGovern. Seufz, langsam gewöhne ich mich an die Meinungen, Designer seien eine nutzlose Bande, die für alles Schlechte im Internet verantwortlich sind.

Lest den Artikel einfach selber, während ich mich ein wenig abrege.

Meiner Meinung nach sind Leute wie McGovern nur deshalb so ignorant gegenüber gutem Webdesign, weil gutes Webdesign eben funktional ist und sich nicht in den Vordergrund drängt. Phänomenal, wie beschränkt Top-Berater (und Bestseller) wie McGovern und Nielsen sind.

Wenn McGovern lächerliche Vergleiche erlaubt sind, dann darf ich auch mal: Vermutlich gehört die Mehrzahl aller Gebäude weltweit zu verarmten Elendsvierteln und Favelas. Ist deshalb Städteplanung und Architektur als Ganzes bedeutungslos?

:P <- Lutz

No comments: