Akamai and JupiterResearch recently published a research-paper lately, identifying "'4 Seconds' as the New Threshold of Acceptability for Retail Web Page Response Times".
"Four seconds is the maximum length of time an average online shopper will wait for a Web page to load before potentially abandoning a retail site. This is one of several key findings revealed in a report made available today by Akamai Technologies, Inc. (NASDAQ: AKAM), commissioned through JupiterResearch, that examines consumer reaction to a poor online shopping experience." (Akamai)
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Die Fünf scheidet völlig aus
Akamai und JupiterResearch haben vor ein paar Tagen eine Analyse veröffentlicht, in der sie herausstreichen, daß 4 Sekunden die maximal akzeptierte Ladezeit für Benutzer eines Online-Shops sind.
"Four seconds is the maximum length of time an average online shopper will wait for a Web page to load before potentially abandoning a retail site. This is one of several key findings revealed in a report made available today by Akamai Technologies, Inc. (NASDAQ: AKAM), commissioned through JupiterResearch, that examines consumer reaction to a poor online shopping experience." (Akamai)
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While I don't see it noteworthy that especially a business like Akamai would come to this finding, it still supports one of my Memes: websites have to be designed for rather short attention-spans, limiting their visual representation to just a handful of features. Find my other articles on attention-spans here and here.
"Additional findings in the report show that more than one-third of shoppers with a poor experience abandoned the site entirely, while 75 percent were likely not to shop on that site again. These results demonstrate that a poorly performing website can be damaging to a company’s reputation; according to the survey, nearly 30 percent of dissatisfied customers will either develop a negative perception of the company or tell their friends and family about the experience."
Andreas once pointed me to the fact, that probalby the most-used button on the world wide web is the "skip"-button for flash-intros--no small wonder, eh?
"The customer experience begins the very instant a shopper types in your online address," said Don Becklin, president of Motorcycle Superstore, Inc.
Na gut, es verwundert nicht, daß gerade ein Unternehmen wie Akamai zu dieser Feststellung gelangt. Trotzdem sehe ich mich in einem meiner Themenfelder bestätigt: Webseiten müssen für extrem kurze Aufmerksamkeitsspannen gestaltet und auf eine Handvoll von visuellen Reizen beschränkt werden. Meine weiteren Postings zum Thema nach dem Sprung hier und hier.
"Additional findings in the report show that more than one-third of shoppers with a poor experience abandoned the site entirely, while 75 percent were likely not to shop on that site again. These results demonstrate that a poorly performing website can be damaging to a company’s reputation; according to the survey, nearly 30 percent of dissatisfied customers will either develop a negative perception of the company or tell their friends and family about the experience."
Andreas hat mich vor einiger Zeit mal darauf aufmerksam gemacht, daß der meistgenutzte Knopf im Internet der "Skip"-Button für Flash-Intros ist -- kein Wunder, oder?
"The customer experience begins the very instant a shopper types in your online address,", wie Don Becklin, Präsident von Motorcycle Superstore, Inc. zitiert wird.
:) <- Lutz
4 comments:
Naja, so richtig neu ist die Erkenntnis nicht. Ca. anno 1999 hat schon Usability-Guru Jakob Nielsen (www.useit.com) diverse Untersuchungen zu diesem Thema veröffentlicht. Und was hat es genützt? Nichts. Es gibt immer noch genügend Firmen, die sich auf traditionelle Einkäufer konzentrieren. Und wenn ich ein Produkt haben will, dass ich nicht so einfach woanders kriege, nehme ich auch schonmal richtig üble Seiten in Kauf. Aber ärgern tu ich mich doch. Und dann liegt es nahe, dass ich mich für einen späteren Einkauf nach Alternativen umsehe.
Aufruf an alle Entscheider: Hört doch mal auf die Designer "Weniger ist mehr"
LOL, na ich bin ehrlich gesagt kein großer Freund von Nielsen. Der Mann kann ab und zu auch ganz gerne ziemlichen Unsinn reden. :)
Da finde ich eine zweite Meinung ganz ok, auch wenn sie von Akamai kommt...
:) <- Lutz
PS: "Hört doch mal auf die Designer" -- Balsam, danke...
Hm... Nach einigen leidigen Erfahrungen in Amiland kann ich nur sagen: eine seriöse Abwicklung der Bestellung und das richtige Sortiment ist mir zehnmal wichtiger als die Ladezeit. Vier Sekunden oder ich kaufe nicht? Klingt nach impulsgetriebenen Menschen...
Das sind die Kunden, die Akamai am liebsten sind. Mich wundert es jedenfalls nicht, daß die Studie gerade von Akamai kommt, kicher...
:) <- Lutz
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