December 19, 2005

Seducible moments (2)


Which place makes up for the most effective advertisement? If you agree with the "seducible moments"-idea, then it's obviously not your average welcome-page. Users visit your site with a clear intention/mission and are unlikely to click a banner-ad before they achieved their goal.
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Verführerische Momente (2)
Was ist der richtige Platz für effektive Werbung? Der "Verführerische Momente"-Theorie zufolge jedenfalls nicht die Willkommensseite. Nutzers besuchen eine Website mit einem klaren Ziel und sind unempfänglich(er) für Werbung, solange sie ihre Mission nicht erfüllt haben.
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Instead your welcome-page should be a clutter-free, clearly laid-out place to guide your visitors to the proper subpage they need to reach. Plus of course the right fodder for search-engine optimisation.

Analyse the processes, that your visitors are likely to pass through on your site. Try to find a place, where users land after finishing any given process. "User Interface Engineering" states, that at such a moment clickthrough-rates can be higher up to as 10 times as many. Examples:

Product/Information
After users have found a specific product or information, they were looking for. Take a look at Amazon for example: after reaching any given book, they tell you about related DVDs that you could be interested in.

Your email has been sent
Another example of a finished process, leaving visitors kind of open.

Sign-Out
After signing out, your visitors could still be in the mood for additional offers. Yahoo for example shoves their services to you, they want you to visit.

Another "seducible moment" is attached to listviews and galleries: users are in full-scan mode here, and might decide that a sponsored offering is also looking like something they were searching for.
But keep in mind, AdSense-ads are not allowed on non-content-pages.

Luckily, Google nowadays offers powerful tools to analyse user-behaviour and ad-ROI, so you can keep finetuning and tracking...

Suggested links
Seducible Moments


Statt dessen sollte die Startseite aufgräumt und übersichtlich sein und Besucher zu der Unterseite führen, nach der sie suchen. Natürlich sollte man das richtige Suchmaschinen-Futter nicht vergessen.

Man sollte einfach mal die Prozesse analysieren, die die Besucher auf einer Website üblicherweise durchlaufen. Auf diese Weise kann man die Seiten herausfiltern, auf denen Nutzer nach der Beendigung eines Prozesses landen.
"User Interface Engineering" beschreibt, daß in solchen Momenten die Klickrate um das 10fache höher liegen kann. Beispiele:

Produkt-/Informationsseite
Nachdem Besucher ein spezielles Produkt oder eine Information gefunden haben. Amazon z.B. führt nach dem Auffinden eines Buches auf, welche DVDs einen noch so interessieren könnten.

Ihre Email wurde verschickt
Ein weiterer abgeschlossener Prozess, der die Nutzer womöglich in eine empfänglichen Stimmung versetzt.

Logout
Nach dem Ausloggen sind Nutzer womöglich noch in Stöberlaune. Yahoo z.B. zeigt hier die Services, die sie einem noch so andienen möchten.

Ein weiterer "verführerischer Moment" findet bei Suchresultaten und Gallerien statt: Besucher sind hier im Scan-Modus, und entscheiden eventuell, daß eine Werbung genau das beinhaltet, nachdem sie gesucht haben.
Aber Achtung: AdSense-Werbungen sind nur auf klassischen Inhaltsseiten gestattet.

Heutzutage bietet Google glücklicherweise starke Werkzeuge an, um Nutzerverhalten und Werbe-ROI zu analysieren. Man kannn also prima tunen und tracken...

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:) <- Lutz

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