September 04, 2007

Back on track


That was a pretty long blog-out. Some weeks ago, the graphic-card of my notebook was fragged and I needed to do without the computer for more than a week. When I finally got it back, I was quite relieved that my original system was not wiped out--that really saved me some time, I just needed one or two days to transfer my critical data back to the notebook. Afterwards I stuck my head deep into my work again, ugh.
Read more...

Wieder an der Arbeit
Das war eine lange Blogpause. Vor einigen Wochen ist meine Grafikkarte abgeraucht, mein Notebook mußte zum Austausch eingeschickt werden. Ich mußte für etwa eine Woche auf meinen Rechner verzichten. Immerhin hatte ich das Glück, daß der Support nicht mein gesamtes System überspielt hat -- so dauerte es nur etwa 2 Tage, bis ich alle meine kritischen Daten wieder eingespielt hatte. Danach habe ich mich wieder in Arbeit eingegraben.
Mehr davon...


What did I miss in the meantime?
Mr. Wong lost their ugly logo in the meantime--a stereotypical chinese cartoon-figure, which aroused the irritation of a bunch of ABCs. As far as I remember, the founders of Mr. Wong were going for a competition to create a new logo for their german social bookmarking service. I was too busy ignoring this, cause I generally dislike the idea of leaving the design of your corporate identity to your audience.

Then there was Web 2.0 Startup Meetup in Hong Kong in August--thanks P.K. from Editgrid for pointing me to the event. I would have loved to show up, according to Angus Lau's posting at 852signals, it was seemingly a nice event.

Which brings me to "blog-day", which I missed out last week. Let me catch up with introducing some new items in my blogroll now: I already mentioned Angus Lau's 852signals, a fabulous blog about Web2.0 in Hong Kong. Another blog which got me hooked up is Lost Garden; Danc is writing a lot of solid material about game-design (some of his articles are being published at gamasutra). And last but not least: Olav Müllers brettspieler.blogspot.com (german only), nice to see you blogging, Olav. ;)

What am I going to miss?
On Sept 16-21, 2007, the Hong Kong web community will meet up at web gathering 3 for some chitchat with Jeremiah Owyang from PodTech of Silicon Valley. Sorry, guys, I'm still going to be stuck in Germany at that moment. Read more here, if you want to attend. I'm going back to my work in the meantime...




Was habe ich in der Zwischenzeit verpaßt?
Mister Wong haben auf ihr häßliches Logo verzichtet, die stereotype Darstellung eine lächelnden Chinesen -- welches in die Kritik einiger ABCs geraten war. Soweit ich mich erinnere, wollten die Macher von Mister Wong einen Wettbewerb für die Erstellung eines neuen Logos für den deutschen Bookmark-Service ausschreiben. Ich bin um den Verlauf dieser Idee allerdings nicht weiter am Ball geblieben, da ich es wenig glücklich finde, seinem Publikum das eigene Corporate Design zu überlassen.

Dann war da das Web 2.0 Startup Meetup in Hong Kong im August -- meinen Dank an P.K. von Editgrid, der mich darauf hingewiesen hatte. Ich wäre gern mit dabei gewesen, gemäß Angus Laus Eintrag in 852signals war es ein interessantes Treffen.

Was mich zum "Blog-Tag" bringt, den ich letzte Woche verpaßt habe; ich hole es deshalb schnell nach, ein paar neue Blogs in meiner Blogrolle vorzustellen: Wie schon erwähnt, ist da Angus Laus 852signals, ein sehr lesenswertes Blog über Web2.0 in Hong Kong. Außerdem lese ich in den letzten Wochen regelmäßig Lost Garden; Danc blogt dort sehr solide über Spieldesign (einige seiner Artikel wurden bei Gamasutra veröffentlicht). Und zu guter letzt: Olav Müllers brettspieler.blogspot.com -- freut mich, daß Du auch blogst, Olav. ;)

Was werde ich noch verpassen?
Am 16. - 21. September trifft sich die Web Community in Hong Kong zum Web Gathering 3 mit Jeremiah Owyang von PodTech aus dem Silicon Valley. Schade, ich bin zu der Zeit noch in Deutschland. Hier gibt es mehr über das Treff, für alle die reinschauen möchten. Ich gehe in der Zwischenzeit wieder an die Arbeit...

:) <- Lutz

No comments: